Сучасна методика бази професійно-технічної освіти доступна кожному педагогу і дозволяє зробити вибір певної методики для навчання учнів.
Впровадження державних стандартів з корисних професій в навчальний процес передбачає проведення чіткого проміжного та вихідного контролю.
Традиційно під час поетапної кваліфікаційної атестації проводиться комплексний іспит з основних спеціальних предметів екзаменаційними білетами, основних тем і розділів програми, в яких поставлено 3-4 питання, що затверджені методичною комісією.
Сучасні педагогічні технології пропонують проведення іспитів у вигляді різнорівневих тестових завдань.
Тести, порівняно з іспитами або письмовими відповідями, мають багато переваг. Серед яких:
а) можливість перевірити результати навчальних досягнень, водночас із багатьох тем і розділів програми;
б) об’єктивно оцінити рівень засвоєння вивченого матеріалу;
в) створити для всіх учасників тестування рівні умови складання тестів;
г) стандартувати та автоматизувати процедуру результатів.
Тестові завдання розроблені різної складності, складені для проведення кваліфікаційної атестації, та відповідають освітньо-кваліфікаційній характеристиці випускника, професійно - теоретичної підготовки у відповідності з навчальним планом.
Відповідно кваліфікації охоплюють предмети: спецтехнологію, допуски і технічні вимірювання, технічне креслення, матеріалознавство, електротехніку.
І -ий рівень на впізнання і розрізнення;
ІІ – ий рівень на відтворення інформації про об’єкт по пам’яті;
ІІІ -ий рівень розв’язання планових завдань, в тому числі рішення комплексних кросвордів;
VІ - ий рівень творчого застосування здобутих знань, розрахункове завдання.
Оцінюються тести за такими критеріями:
І - ий рівень - кожна правильна відповідь 1 бал;
ІІ- ий рівень - кожна правильна відповідь 3 бали;
ІІІ - ий рівень - кожна правильна відповідь 5 бали;
VІ - ий рівень - кожна правильна відповідь 6 балів;